martes, 18 de enero de 2011

Recomanant llibres... Relats històrics (capítol I)

Tot aquell que hem coneix sap que des de sempre m'agradat escriure. Fonamentalment teatre, és la veritat per una senzilla raó: es fa en un tres i no res i no exigeix una dedicació molt extesa al temps (valuosa paraula i concepte que sempre m'aturmenta). I també es cert que es allò que més m'agrada fer. Encara que el teatre m'ha donat tant com m'ha llevat, però això seria tema d'altres entrades... De tota forma exemples serien Patro Harbor, el Musical o Fa i Lles.

El HOmbre de Esparta, la novela de Antonio
Huí vinc ací a parlar de llibres, fonamentalment de llibres de novel.la històrica. Son els que més he llegit i aquest fet, a banda de donar-me molta cultureta i un anecdotari prou ampli per a les meues classes, m'ha fet barruntar la possibilitat de llançar-me jo també a l'aventura d'escriure, i això vaig fer començant per apuntar-me al taller literari que impartia la fundació IVECO i que fou impartit per l'aleshores el meu mestre i ara un bon amic, Antonio Penadés. Un taller que recomane a tots aquells que teniu inquietuts literàries (fent click damunt vos enviarà a la seu web on estan les dades del taller literari que comença en breu)

Caràtula del llibre on està publicat el relat
I així vaig conèixer Hislibris.com una pàgina web que fa resenyes sobre novel.la històrica i sobre Història i que organitzà un concurs de relats curts de temàtica històrica on hi vaig participar en la seua primera edició, quedant en una inesperada tercera posició.

El meu relat es deia Els Fills de Puta de Benimaclet i relatava una llegenda urbana que afecta al vostre barri i que és molt interessant. I eixe relat es vas publicar en un llibre que podeu comprar si voleu fent click ací.

A la segona edició també vaig participar amb A punto de acabar un relat intimista/familiar de la Guerra Civil basat en la història de la meua iaia, encara que no vaig tindre molta sort en aquesta ocasió, les crítiques, que podeu llegir i també el relat fent click damunt del títol en la primera entrada de les crítiques.

Vercingètorix davant Cèsar rendint Alesia


La novel.la de Fer

Enguany és la tercera edició d'aquest concurs i m'he presentat amb un relat cesarià que du per títol Alesia (podeu llegir-lo fent clik damunt el títol i buscant-lo a la llista, doncs està a la huitena posició). És un homenatge i un recordatori a tots aquells alumnes que durant dos anys participaren al Projecte Alesia amb mi i que enguany estan a 4t d'ESO (Carlos, Taj, Ana, Guille, Sonia, Sandra, Adrià i algú més que segur que se m'oblida). Com acomiadament i amb tot el carinyo del món, aquest relat va per vosaltres i esperem que quede en bona posició i el publiquen. Almenys la nostra tasca, ja que no es pugué materialitzar en una maqueta de soldadets de plom, si que s'ha materialitzat en un relat històric que aspira a ser publicat en un llibre i formar part de la Biblioteca Nacional per a sempre.

La novel.la de Josep


La novel.la de Sebas
La novel.la de Gabriel
Ara aspire a escriure coses més llargues i tinc un projecte de novel.la. Altres alumnes del taller que jo hi vaig fer ja han publicat llibres o estan a punt de publicar-los: Josep autor de Layos; el meu mestre Antonio autor de El hombre de Esparta; Sebas autor de Venganza de Sangre de recent publicació; Fer que publica dins de no res  El hechizo de  Caissa; Gabriel amb Valentia i un llarg etcétera. Tots aquestos llibres i molts més els resenyaré i vos els recomanaré el més aviat possible.

De tota forma si cal una recomanació, és la de que per favor, desconecteu-se de Matrix i utilitzeu la imaginació que desperta un bon llibre. I vos puc asegurar que aquestos, son molt bons llibres.

No hay comentarios: