viernes, 15 de octubre de 2010

La Armada Invencible (4t d'ESO)

La resposta de Felip II a la mort de la seua dona Maria Estuardo, malnomenada Bloody Mary per la seua afició a la sang, fou la preparació de la que anava a ser l' Armada Invencible.

Una de les majors desfetes de la història naval de la monarquia hispànica. Una deshonra en una època de glòria. Una taca a l'expedient.

I dels protagonistes si voleu ampliar informació ací teniu referències a Sir Francis Drake, Isabel I d'Anglaterra,  i el Duc de Medina Sidònia.
I aquestes foren les paraules que pronuncià Felip II, el Rei de la Monarquia Hispànica quan es va assaventar de la desfeta de la seua Armada:

«Yo envié a mis naves a luchar contra los hombres, no contra las tempestades. Doy gracias a Dios de que me haya dejado recursos para soportar tal pérdida: y no creo importe mucho que nos hayan cortado las ramas con tal de que quede el árbol de donde han salido y puedan salir otras».

1 comentario:

Carlos Cerdán dijo...

Tan poco fue una derrota definitiva
ya que los Ingleses forzaron la paz. Pero si Felipe II no huiese enviado al duque de Medina Sidonia hubiese ido mejor.
Fue una pena que el marqués de Santa cruz muriese ya que era un gran navegante. En mi opinión yo habría puesto a don Alejandro de Farnesio duque de parma al mando de la flota.