miércoles, 3 de noviembre de 2010

Passeig per Benimaclet (2n d'ESO)

EL PASSEIG D'ANA



Em diuen Ana i huí he estat passejant per Benimaclet, el meu barri. Benimaclet té un plànol irregular al centre i ortogonal a les rodalies o això és el que jo crec. La seua funció es comercial, però hi ha que dir que és un barri, no una ciutat, per la qual cosa els habitants i els comerços són molt menys. Jo crec que Benimaclet no té molts espais verds, ni zones culturals i esportives.
La seua activitat econòmica principal és el sector terciari, comerços hi han molts en relació als habitants. Jo crec que els comerços que mes abunden són les botigues de xinesos i les botigues de comestibles. Abans abundaven més els camps i predominava el sector primari.
En  Benimaclet, els problemes que hi han són els d’aparcar, que no hi han moltes zones verdes, culturals i esportives.
Per no dir que no hi ha cap altre problema, direm que hi ha molta brutícia, perquè Benimaclet està molt brut, els carrers estan plens de papers i fem, es podria solucionar amb més gent que netejara, és a dir, contractar gent per a netejar.
Per a aparcar no hi han llocs perquè hi han moltes zones peatonals. Jo posaria algun aparcament públic, més zones verdes, culturals i esportives. Es podrien tirar algunes de les cases velles en les que no viu ningú, perquè en el centre de Benimaclet només esta l’església i les cases velles i al voltant, han anat edificant les noves urbanitzacions. Part del casc antic es conserva bé, però una altra part esta quasi derruïda.
A mi m’agrada l’ambient i la gent que hi ha perquè són tots molt bons i es nota que Benimaclet és com  un poble. El que no m’agrada de Benimaclet és que els xics són lletjos... És broma! No ara de veres, el que no m’agrada són tots els problemes que hi han.
Bé això es tot, ací és on visc jo, al meu barri Benimaclet.
                                                        Ana Navarro Fontcuberta.

EL PASSEIG DE MARTA



Vaig anar a donar una volta per Benimaclet i hem vaig donar compte que té un planol radiocèntric, irregular i octoganal:
  • És radiocèntric perqué Benimaclet creix al voltant de la plaça.
  • És irregular per que en el casc antic no té els carrers de la mateixa forma.
  • I es ortogonal per que els voltants són rectangulars.

No tenim molts espais verds, però tenim xicotets parcs repartits per tota Benimaclet.
La associació de veïns de Benimaclet es el referent cultural de tot Benimaclet i es va fundar al 1970. Ha sigut una de les més actives de la ciutat. En total existixen en Benimaclet 30 entitats culturals i socials, així com una banda de música, fundada en 1910, biblioteques etc...
Abunda el sector terciari i el xicotet comerç. Benimaclet té una funció comercial i cultural. Benimaclet esta situada al costat de la mar i del centre de València en un terreny pla.
El principal problema de Benimaclet és que no hi han parquins. També ens vindria bé auditori, un poliesportiu, també més espais verds, més parcs, etc...
I en els avantatges són que tenim molta comunicació amb el centre de València i els seus voltants.
La meu opinió personal és que hi han moltes coses que millorar però este barri té moltes coses bones.





Marta Alfonso Gimenéz 2ªA

No hay comentarios: