viernes, 3 de junio de 2011

De viatge... BERLIN 2011

Al fons, la porta de Brandemburg
a la plaça de París a Berlin
Divendres passat vaig visitar Berlin, la capital d'Alemanya. Un lloc carregat de història encara que no de monuments històrics, que té i en gran quantitat, peró la fi de la Segona Guerra Mondial (present per tot arreu però obviada voluntariament per les autoritats) va deixar-la tan malament que és una ciutat nova, encara que el espai on huí es troba una ciutat neta i moderna, és un lloc on la Humanitat va fraguar una de les més grans bestieses de la Història: el nazisme.
Però sembla que és un tema que volen oblidar els alemanys i no m'extranya. A mi també m'avergonyiria... I en canvi es fixen a l'anterior passat decimonònic, que malgrat dur-los també a un conflicte armat de grans repercusions i conseqüències com fou la Primera Guerra Mundial, però es veu d'un altra forma.
I si que està present i amés a més li trauen molt de profit, el Berlin del Mur, la ciutat dividida en dues meitats entre aliats i soviètics a la Guerra Freda. El Mur de la Vergonya, que dividia la ciutat per la meitat i que va caure al 1989 es ven a troços a les tendes i jo com la resta de turistes, vaig comprar-ne un troç i vaig fer un fum de fotos i video al troç que encara queda dempeu.

La porta de Brandemburg amb mur al 1987
I l'icona del mur i de la divisió era el check point charlie i la porta de Brandemburg, una porta feta a imatge i inspiració del Partenó d'Atenes, coronoada per una quadriga que representa la deesa Victòria. Un lloc conquerit per Napoleó, pels aliats i al 2011, també per mi.

BERLIN...
TXEMA WAS THERE
(may 2011)

No hay comentarios: