lunes, 21 de mayo de 2012

Menció Especial per al meu relat La Novena Sinfonía.

El dissabte vaig rebre la Menció Especial del III Concurs de Relats Històrics Curts del Museu L'Iber dels Soldadets de Plom pel meu relat La Novena Sinfonia.




Aquest relat tracta sobre diferents personatges que pensen diferents coses i situacions mentre s'interpreta la Novena Sinfonia de Beethoven per la Filàrmònica de Berlin en presència d'Adolf Hitler. Si voleu llegir-lo probablement serà publicat per L'Iber aquest estiu. De moment haureu d'esperar.

Vull dedicar aquest relat al meu fill Jaume que encara no ha nascut, però que en lloc d'en un pà, ha vingut amb un premi literari baix del braç. I també al meu amic i company Ildefonso, profe de Música del col.le, sense qui no haguera pogut fer aquest relat. El vaig escriure a cavall entre l'aeroport de París, el de Helsinki i el ferry cap a Tallin que travessava el Mar Bàltic. Sense cap dubte era un relat especial inclós a la seua genealogia.

El primer premi anà per Santi i el segon per a Josep, companys els dos de "saraos" literaris. Des d'ací vull donar-vos l'enhorabona pel vostre magnífic treball.



També vull donar les gràcies al jurat d'aquest concurs: Santiago Posteguillo, Marta Querolt, Antonio Penadés, Fernando Ortega i Alejandro Noguera. És un homor i un orgull que persones de la vostra alçada professional , persones a les que admire com a escriptors, trien i destaquen un relat meu.



I per supossat vull donar les gràcies a L'Iber Museu dels Soldadets de Plom per la seua tasca cultural a la nostra ciutat. Sense aquest museu la nostra ciutat no seria la mateixa. Enhorabona Alejandro Noguera, alma mater de tot aquest projecte. A més vaig tindre l'ocasió de llegir-lo publicament al saló d'actes del museu, un lloc on vaig fer el meu primer curs de narrativa amb Antonio Penadés i altres moltes coses. Un lloc molt especial per a mi i on espere algun dia poder presentar un llibre meu. Cap cosa m'agradaria més.


Gràcies.

2 comentarios:

Carlos Cerdán dijo...

Txema felicidades!!!

Pasamelo cuando puedas que yo quiero leerlo.

Seguro que es un relato distinto (de música) para cambiar un poco con las batallitas que son lo que más se suele narrar.

Felicidades

Itziar Oquendo dijo...

Enhorabonaaaaaa! M'alegre molt, passa-me'l quan pugues.